Koliažų, objektų ir instaliacijų paroda ,,(Re)startas”

Koliažų, objektų ir instaliacijų paroda

,,(Re)startas”

 

Šia paroda, ,,restartuodamas” savo atmintį, grįžtu į Šiaulius. Pirma autorine paroda ,,Laiptų” galerijoje startavau ,,tik” prieš 17 metų, o žmonės ir mus supantis pasaulis nuolat keitėsi. Paroda ,,Restartas” bandau sustoti, įprasminti laiką ir iš naujo su ta pačia medžiaga (pirmos autorinės parodos pagrindinė medžiaga – pjuvenos), bet kitu turiniu, jungdamas praeitį ir dabartį, pažvelgti į šios dienos žmogų ir jį supantį pasaulį.

Šiandien anot filosofo L. Donskio, ,,mes turime tokią kaitą, kokios sustabdyti nebėra jokių šansų”. Žmogus turi suprasti, kad prasmė ne kaitoje, o akimirkų sulaikyme. Aš, kurdamas beveik jau 20 metų, vis dar bandau sulipdyti ir sutaikyti įvairius vaizdinius iš praeities ir dabarties, sulaikyti savo kūriniuose dabartinio pasaulio įdomias akimirkas (ir liūdnas, ir linksmas), kad jos galėtų prabilti ir kalbėti įvairiu, įdomiu turiniu bei forma ne tik man, bet ir žiūrovui.

Parodos pavadinimas, tiksliau jo dalis ,,startas”, žymi parodoje eksponuojamų darbų sukūrimo pradžią, kurią inspiravo Brexit – Jungtinės Karalystės (JK) referendumas dėl išstojimo iš Europos sąjungos (ES). ,,Startas” – tai ir pirmo kūrinio pavadinimas. Šis darbas – variacija JK vėliavos tema. Parodoje eksponuojamų darbų formatu taip pat stengiausi labai nenutolti nuo vėliavos matmenų ir jai būdingo dekoratyvumo. Paveiksluose taip pat naudojau šalių, kurios susiduria su įvairiais sunkumais, vėliavų spalvas ir simbolius. ,,Atostogos prie jūros” – žalia, mėlyna, balta, juoda – Graikija, Sirija. ,,Jungtys. Raudona linija” – juostinis fonas, žalių ir raudonų žvaigždžių nuotrupos – Sirija, Turkija, Rusija, ,,L(esbo)” – mėlyna, geltona, žalia – Eu, Graikija (L(esbo) salos kontūrai), Sirija ir panašiai.

Daugelis parodoje eksponuojamų darbų sukurti vasaros metu ir galerijoje eksponuojami pirmą kartą. Aš nelabai mėgstu retrospektyvių peržiūrų. Kartais menininkai savo paveikslus turi ne tik abstrachuoti, bet ir aktualizuoti. Man atrodo, kad dabartis yra per daug įvairi ir įdomi, jog ją būtų galima palikti kūrybinio proceso užribyje. Šiuo metu Europoje ir visame pasaulyje politiniai ir ekonominiai įvykiai keičia vienas kitą labai greitai. Man įdomu stebėti šiuos įvykius ir informacijos šaltinių pagalba juos analizuoti. ,,Startas” ir kiti kūriniai – tai reakcija į svarbius šių metų įvykius.

Brexit – tai ir +, ir -. Parodoje ,,(Re)startas” šie aritmetiniai ženklai – tai ilgų ir dažniausiai betikslių svarstymų simboliai (prisiminkime karo pabėgėlius iš Sirijos, kvotas + bei -), kurie neleidžia ES greitesniu tempu keliauti pažangos keliu. Šie ženklai taip pat simbolizuoja kasdienį žmogaus pasirinkimą ir jo gyvenimo kryžkeles.

Mane taip pat domina žmogaus būties trapumas, tiesiogiai susietas su praeities ir dabarties įvykiais (emigracija – imigracija). Todėl parodoje atsiranda įvairūs objektai – ,,laiveliai” ir ,,lizdeliai”, kurie žymi naujo ciklo pradžią. Šiame cikle susilydo istorinė atmintis ir asmeninė patirtis. Todėl čia pat ir karinės temos, kurias nagrinėju instaliacijoje ,,Laukas”. ,,Lauke” įvairių medžiagų pagalba ,,žaidžiu karą” ir bandau ir procesu, ir galutiniu rezultatu sutaikyti savo mintis.

Visi parodoje eksponuojami darbai sukurti naudojant pjuvenų, klijų ir dažų mišinį Aš, žaisdamas su šia ,,koše”, prisiminiau vaikystę, karus vaikų darželio teritorijoje ir pilis smėlio dėžėse. Taip pat nuklysdavau prie jūros, todėl procesas buvo daug taikesnis ir linksmesnis už patį rezultatą. Kūriau šalia arklidžių ir naudojau arklidėms skirtas pjuvenas. Mano sūnus, pamatęs jau sukurtus reljefinius darbus, vis klausdavo, kas čia per mėšlas. Tie ,,lizdeliai” – iš mėšlo, kariniai žaidimai taip pat ,,mėšlini”… Paskui pagalvojau, kad ta Europos istorija taip pat buvo gana ,,mėšlina” (ir tiesiogine, ir perkeltine prasme). Arklys taip pat buvo paskutinis rimtas darbo įrankis, kuris arė žemę ir kariavo.

Taip viskas darbuose ir susipynė.

Marius Strolia

p1012589-copy p1012590-copy p1012588-copy p1012586-copy p1012575-copy p1012566-copy p1012557-copy p1012530-copy p1012529-copy p1012523-copy p1012522-copy p1012518-copy p1012517-copy p1012516-copy p1012515-copy p1012514-copy p1012512-copy p1012510-copy p1012508-copy p1012492-copy p1012491-copy p1012487-copy

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

p1012480 1